FAQs

Si no trobes resposta als teus dubtes pots contactar amb el nostre servei de suport i atenció al client mitjançant el número 902 789 890, també pots fer la trucada als nostres números locals.

I si lo teu són les xarxes socials, segueix-nos al Facebook Twitter.

condicions generals del contracte

 

1. Instal·lació

Com fareu arribar la fibra a la meva llar?

La fibra ja està al seu edifici, amb la qual cosa la farem arribar fins a la seva llar mitjançant la infraestructura interna (antena, telefonia o electricitat). Durada de la instal·lació: entre 1 i 2 hores.

Implica alguna obra a la meva llar?

Al fer servir cablejat intern, no deixarem visible cap cable a la seva llar. No haurem de foradar la paret per passar el cable ni afectarà a la pintura.

2. Portabilitat

Estaré algun dia sense línia de telèfon?

Els procediments tècnics per a canviar d’operador no acostumen a eliminar completament la indisponibilitat de la línia.

Podré mantenir el meu número de telèfon antic?

Sí, nosaltres ens encarreguem del procés de portabilitat. Però sempre aconsellem que després de tenir servei d’Internet i telefonia amb nosaltres, contacti amb el seu antic operador per comprovar que tot estigui donat de baixa correctament.

 

Quina durada té el tràmit de la portabilitat?

En principi, el procès complet dura uns 5-10 dies naturals sempre que les dades facilitades siguin correctes, però depèn de cada operador. Adamo li avisarà enviant un SMS amb la data i hora exacta de la portabilitat.

3. Facturació

Com facturem?

La primera setmana de cada mes rebràs la factura de tot el mes.

Com puc consultar les meves factures?

A la teva àrea personal (https://mi.adamo.es) pots consultar les teves factures. Per a acceder-hi només necessitaràs el teu número de client i la teva contrasenya, que rebràs via SMS al contractar els nostres serveis.

4. Ajuda Internet

Ajuda amb consoles i redireccionament de ports (XBOX360 i PS3-PS4)

És necessari per a l’òptima utilització de la consola obrir alguns ports indicats pel propi fabricant.

També pots connectar la consola al port ethernet 4 que està en mode bridge (monoport) i tindria connexió directa a Internet sense funcions de NAT. La ONT funcionaria només de “pont” entre la consola i Internet

Pots consultar la llista de ports per a un correcte funcionament de les següents consoles:

Com obrir ports per a PS4 i assignar IP fixa a la consola

http://community.eu.playstation.com/t5/Ayuda-PS4/Gu%C3%ADa-C%C3%B3mo-abrir-puertos-para-PS4/m-p/22538983

XBOX 360- XBOX ONE:

http://support.xbox.com/es-ES/xbox-live/connecting/network-ports-used-xbox-live

Sony PS4 :

http://manuals.playstation.net/document/es/ps4/settings/nw_test.html

Nota: pot ser que per a segons quins jocs sigui necessari redirigir ports addicionals.
Has d’assignar una IP fixa de rang intern a la teva consola. Et recomanem els següents tutorials externs:

Tutorial: Xbox ONE: Ports específics Xbox Live:
http://www.xboxoneforos.com/info-tutoriales/tutorial-abrir-puertos-para-jugar-online-en-xbox-one-t589.html

Tutorial: Com assignar ip fixa a la PS4 i més info sobre ports:
http://www.ps4foros.com/info-tutoriales/tutorial-abrir-puertos-para-jugar-online-en-ps4-t468.html

Per a redirigir ports en els equips d’Adamo Telecom segueix el manual de cadascun dels dispositius que podràs trobar  en aquest mateix espai d’ajuda o a la pròpia ajuda del dispositiu.

Per últim recomenar-te que sempre connectis la consola per cable ethernet per a tenir la velocitat òptima.

 

 

Ajuda Wifi

ATENCIÓ: La següent guia, està orientada a proveïr solucions alternatives a possibles problemes amb la senyal, tingui present que la tecnologia WIFI involucra diversos elements així que no totes les alternatives s’adapten a tots els casos, és per això que Adamo Telecom no es fa responsable de les actuacions derivades d’aquestes suggerències i queda sota la responsabilitat del client qualsevol dany o conseqüència de les mateixes. Per a més informació contacti amb suport Adamo.

Wi-Fi: Què és? Com funciona?

La tecnologia Wi-Fi és un dels sistemes més extesos de comunicació inalàmbrica, o el que és el mateix, sense cables. Aquest punt és de molta importància, ja que Adamo Telecom ofereix velocitats gigabit principalment per cable. Tot i així, la tecnologia sense cables no té per què ser un incovenient per a tractar d’obtenir altes velocitats de transmissió de dades.

El WI-FI (Wireless Fidelity), és una tecnologia d’interconnexió i comunicació disenyada per a interconnectar de manera inalàmbrica (via Microones) diferents dispositius entre si i/o a Internet. Aquest sistema va ser estandaritzat sota el nom IEEE 802.11, tot i que existeixen varis tipus i evolucions, els més utilitzats a nivell particular són IEEE 802.11b/g/n i com a novetat 802.11ac. El tipus de protocol defineix, entre altres característiques, quina és la tasa màxima de transmissió de les dades:

Protocol IEEE 802.11 Banda Freqüència (GHz) Amplada banda canal (MHz) Velocitat Transmissió (Mbps – Valor real aproximat)* Cobertura aproximada (m)
802.11b 2,4 22 11 35
802.11g 2,4 20 54 38
802.11n 2,4 – 5 20 – 40 64 – 150 70
802.11ac 5 20 – 40 – 80 – 160 86 – 180 – 390 – 780 35

 * Valors promig obtingut a escenaris en condicions reals (a interiors, amb objectes, etc) per a dispositius amb el seu màxim número de fluxos espacials MIMO disponibles actius. (Subjecte a variacions)

El Wi-Fi té una cobertura limitada, entre 35-100 metres, tot i que es remarca que depén molt de l’escenari en qüestió en el qual es desplegui una xarxa Wi-Fi. Això és modificable depenent, entre altres factors, de les antenes (tant internes com externes) que porten tots els dispositius interconnectats. Aquestes xarxes inlàmbriques són les que acostumen a donar accès a les xarxes, en el cas d’Adamo Telecom, de fibra per a permetre la movilitat dels equips sense cables. És a dir, fan de pasarel·la fins la xarxa de fibra.

Els equips del client d’Adamo Telecom, reuneixen les característiques de 802.11n però, de moment, no estan proveïts de la tecnologia 802.11ac. Per a aprofitar totes les prestacions que dona 802.11ac, es pot adquirir un router de tipus neutre que soporti aquesta tecnologa. També és important conèixer si el seu dispositiu receptor (tablet, mòbil, portàtil, etc) suporta 802.11ac ja que de no ser així i tot disposant d’un router neutro 802.11ac mai s’arribaria a obtenir el rendiment esperat.

Com es transmet la informació?

La tecnologia Wi-Fi fa servir bandes de radiofreqüència, més específicament situades a la banda dels microones (entre 300 MHz i 300 GHz). Concretament Wi-Fi treballa a les bandes de lliure ús de 2.4GHz i 5GHz. A la vegada disposa de varis canals separats entre si 5MHz que van des del 1 al 13 a la banda dels 2.4GHz (normativa ETSI, 14 para normativa FCC).

Selección_081

I a la banda dels 5GHz els canals van des del 36 al 140  (normativa ETSI, 161 per a normativa FCC).

 Selección_082

Com identifico la meva xarxa?*

Els punts d’accès tenen per defecte un nom -també conegut com SSID, per a identificar d’on prové la senyal (qui l’emet) i és l’identificador al què és necesari autenticar-se (posar la contrasenya) per a accedir; en resum, és el nom de la nostra xarxa, totalment configurable.

*Veure manuals de configuració d’equips

Com em connecto a la xarxa que acabo de configurar?*

Un cop identificat el nostre emissor per el seu SSID, s’ha d’introduïr una contrasenya. La contrasenya per defecte acostuma a estar visible en el cos de l’equip ONT d’Adamo i disposa d’un codi QR.

*Veure manuals de configuració d’equips

Per què és recomanable canviar la contrasenya Wi-Fi que ve per defecte?*

Motius:

a) Es poden endivinar: Mitjançant l’ús de diccionaris

b) Poc pràctiques: Són difícils de memoritzar i de proporcionar als altres usuaris que vulguin connectar-se a la nostra xarxa Wi-Fi.

*Veure manual de configuració Zhone 2426

Quines precaucions s’han de prendre?

La seguretat de la xarxa dependrà en major o menor mesura de la configuració i de les proteccions que es prenguin en compte.

Un exemple de senzilles i bones mesures de seguretat són:

a) Canvi de contrasenya per defecte o actual a una nova de quants més dígits millor. Davant la crèencia generalitzada de que les contrasenyes amb caràcters especials (ex. @#~½¬[) són més robustes no és certa, són molt més robustes les contrasenyes que continguin major quantitat de dígits però que siguin més fàcils de memoritzar que no pas una contrasenya més curta però amb caràcters especials i difícil de memoritzar:

Per exemple: La contrasenya “adamofibralovesfast” és 2⁸ veces més robusta que la contrasenya “P4$$w0rd”. El temps de càlcul per a desxifrar la primera amb un simple PC seria de 6 bilions d’anys mentres que per a la segona es podria endevinar en només 3 dies. Referència: ‘How secure is my password’

b) El tipus d’encriptació que s’apliqui tot i que recordem que no tot són mètodes infalibles. Adamo utilitza per defecte l’estándar d’encriptació “MixedWPA/WPA2 + AES” que són els protocols d’encriptació per a xarxes Wi-Fi més segurs actualment.

Resolució de problemes freqüents amb Wi-Fi

1.- Quina és la millor ubicació per al Router / Router neutre / Punt d’accès?

És el més obvi de tots els consells, però el més efectiu. Les ones de la xarxa wifi són com les de ràdio, o les dels telèfons mòbils. Per això, intenta, sempre que puguis, apropar el router a la zona on més el facis servir.

El lloc òptim ha de ser cèntric, més o menys alt (una balda d’una prestatgeria) i que no tengui objectes que obstrueixin i minimitzin la cobertura. Es recomana allunyar el router de telèfons inalàmbrics, microones (sí, el de la cuina) o altres aparells com audio o vídeo inalàmbrios per Bluetooth que puguin provocar interferències.

2.- Què es pot fer per evitar o minimitzar les interferències?

Abans, quan encara no s’havien desplegat les tecnologies inalàmbriques, l’espectre de freqüència estava molt més “net”; garirebé no hi havia interferències, però, per desgràcia, amb el desplegament i la implatació de múltiples tecnologies i aparells sense cable és molt més fàcil tenir un problema d’interferències que poden ser de varis tipus:

2.1.- Problemes relacionats amb el canal de transmissió/recepció

wifianalyzer-24ghz-vs-5ghz

En aquesta imatge s’aprecia com la senyal vermella, al ser més potent que la senyal blava, solapa a la senyal blava per complet provocant que els clients que estan connectats a la senyal blava tinguin interferències i una connexió dolenta.

Solucions:

a) Allunyar els dispositius wifi dels aparells que provoquen aquestes interferències.

b) Canvi de canal. Veure manual zhone 2426

c) Migrant la xarxa wifi a la banda de 5 GHz, generalment menys exposada a aquest tipus d’interferències

Per millorar la qualitat de la nostra senyal wifi tindrem que esbrinar quin canal és el menys congestionat en el nostre entorn. L’eina gratuïta per a Android ‘Wifi Analyzer’ dona aquesta informació d’una forma molt visual i fa una recomenació del canal que s’ha de fer servir. De forma anàloga existeixen diverses aplicacions amb el mateix objectiu a altres plataformes mòbils. Un exemple és el programa d’analitzador d’espectre Wi-Fi ‘InSSIDer’.

2.2.- Problemes relacionats amb la velocitat de transmissió

Moltes vegades es té bona cobertura (veiem en el nostre dispositiu que la cobertura és total) però la velocitat no acaba de ser l’esperada.

Això pot ser degut a molts factors, recordem que el fet de tenir una senyal wifi intensa no vol dir que s’hagi d’arribar al màxim rendiment en velocitat de connexió.

Aquest problema pot deure’s a:

a) es tenen interferències relacionades amb el canal, això provoca colisions i retransmisions contínues de dades (Aplicar solució punt 1)

b) el dispositiu receptor no cumpleix el mateix protocol que el dispositiu emisor / router. Per exemple: es té un router que cumpleix amb 802.11ac però un portàtil o tablet que cumpleix fins a 802.11n. Això vol dir que la velocitat mai podrà ser la màxima oferida per l’emisor.

c) molts aparells connectats a una sola xarxa Wi-Fi. El mode de transmissió de Wi-Fi és half-duplex, mitjançant l’estratègia “escoltar abans de parlar”. Això vol dir que fins que no acabi de transmetre un aparell, l’altre no podrà emetre ni rebre i estarà escoltant el canal, quan el vegi lliure començarà a emetre. Si es tenen molts aparells es tindrà el canal ocupat gairebé tot el temp producint-se el problema de lentitud a les connexions, si bé la cobertura serà óptima.

2.3.- Problemes relacionats amb l’àrea de cobertura

Els fenòmens físics propis de les ones electromagnètiques són els que fan que la cobertura d’una xarxa Wi-Fi tingui un abast limitat.

La regla sempre serà la mateixa, quant més a prop estigui el nostre aparell del router/equip emissor, la senyal serà més potent, així doncs en principi, la senyal serà d’una qualitat més gran i podrem gaudir d’una velocitat més gran. A mesura que s’allunyi de la font emissora el procés serà el contrari. El procés de degradació de la senyal i baixada de velocitat en funció de la distància es pot observar a la següent imatge:

Selección_083

Una altra font de pèrdua de cobertura són les pertubacions físiques que degradin l’abast i/o esvaeixin les ones electromagnètiques. Objectes causants d’aquestes perturbacions poden ser prestatgeries metàl·liques, parets, columnes, finestres, etc.

Solució: Recoloqui el router en un lloc on es tingui visió directa amb els aparells receptors o on no es tinguin objectes de grans dimensions o metàl·lics que puguin interferir en la propagació de les ones i afectar a la cobertura de la xarxa Wi-Fi.

2.4.- En cas de tenir antenes el router, han d’estar verticals?

Sí, a la majoria dels casos. El router incorpora antenes omnidireccionals que ofereixen cobertura circular al voltant del mateix. La senyal es propaga per igual a totes les direccions d’un mismo pla. Al col·locar l’antena en vertical facilitem la propagació de la senyal en el pla horitzontal, permetent que arribi la major superfície de planta possible.

Tot i així, si la nostra casa té vàries plantes i el nostre router té més d’una antena, podem posar unes en vertical i altres en horitzontal.

2.5.- Com millor la connexió Wi-Fi d’una vivenda de vàries plantes?

Si es tracta d’una vivenda de dues plantes es recomana instal·lar el router al sostre de la planta inferior o a prop del terra de la planta superior, depenent de la planta a la que es vulgui garantitzar una millor senyal. La seva col·locació és millor, obviament, a la planta a on més es farà servir, donat que el sostre atenuarà la senyal.

A les vivendes de tres o més plantes, l’intermitja és sempre la millor solució, i el buit de l’escala una excel·lent opció per evitar perdre cobertura.

2.6.- Existeixen solucions alternatives o complements per a poder expandir o potenciar la senyal Wi-Fi per a tenir una cobertura més gran i/o velocitat? 

Suggerència: Es recomana provar altres pases d’aquesta guia abans de procedir a provar les possibles solucions plantejades a continuació:

1.- Connecti via cable Ethernet: Les connexions cablejades són les més fiables tant a nivell de connectivtat, velocitat com seguretat. Cert és que l’aventatge principal que ofereix una connexió Wi-Fi no li ofereix la connexió per cable: la movilitat. Però finalment té els seus incovenients i avantatges. Sempre que sigui possible recomanem connexió per cable per a obtenir el major rendiment de la connexió de fibra amb Adamo Telecom.

2.- Repetidor WIFI: Recomanem aquesta alternativa als clients que disposen de vivendes de gran superfície o de varis pisos. Amb això se maximitzarà la cobertura Wi-Fi.

3.- Connexión via PLC: Una altra alternativa junt amb els repetidors Wi-Fi. Aquests nous dispositius permeten convertir la xarxa elèctrica en xarxa de dades. La tecnologia PLC estalviarà instal·lar el cable fins el lloc on es col·loca el repetidor. Es podria posar, per exemple, a la meitat del passadís, o portar-lo a una zona alta de la casa, si és de vàries plantes. La xarxa s’extén a qualsevol punt en el que hi hagi un endoll i es pugui col·locar el repetidor en el lloc on les ones es propaguin millor.

Selección_081 Selección_082 Selección_083

ONT 2426: Manual configuració

Manual per a realitzar canvis de configuració a les ONT model 2426

– Accedir al panell de control

– Paràmetres wifi

– Redirecció de ports

Manual zhone 2426

 

 

5. Ajuda telefonia

Com ho faig per a fer servir les preses de telefonia de la meva llar?

GUIA D’AJUDA A L’USUARI

Aïllant la nostra Instal·lació de l’antiga xarxa de telefonia domèstica.

A la majoria dels casos la xarxa de telefonia interna de casa està interconnectada amb la xarxa exterior (par de coure), en aquests casos aquesta guia és d’utilitat si vol aprofitar les rosetes internes amb el servei d’Adamo. En aquest cas t’indiquem les pases a seguir per fer-ho de manera senzilla i efectiva. Si el teu servei telefònic actual està basat en IP és a dir, tens el teu telèfon connectat actualment a un equip de xarxa i no a les rosetes, alguns de les pases indicades a aquesta guia podrien no aplicar, si tens dubtes,  et recomanem que et posis en contacte amb Adamo al telèfon 902.789.890.

ATENCIÓ!

És necessari que l’usuari segueixi les pases tal i com s’especifica a la guia, i que en cas de que no siguin suficientment clares, es posi en contacte amb Adamo Telecom Iberia al telèfono 902.789.890.

És important recordar que aquesta és una GUIA D’AJUDA A L’USUARI, la qual cosa limita la responsabilitat d’Adamo Telecom Iberia a merament informativa. ADAMO TELECOM IBERIA NO ES FA RESPONSABLE DE CAP DANY, O LESIÓ QUE L’USUARI O UNA ALTRA PERSONA POGUÉS PATIR DURANT EL SEGUIMENT D’AQUESTA, AIXÍ COM DE LES REPARACIONS I/O DANYS QUE PUGUIN DERIVAR DE LA MANIPULACIÓ DE LA INFRAESTRUCTURA DE L’EDIFICI O VIVENDA DE L’USUARI.

Pas 0: Abans de començar

Hem d’assegurar-nos de que el servei funciona correctament abans de realitzar cap tipus de canvi en el nostre domicili, aquesta verificació ha de fer-se amb un aparell telefònic directament connectat al terminal de fibra d’Adamo Telecom Iberia (al port de telefonia 1 o A).

Després, realitzarem una trucada perduda a/des d’un altre telèfon aliè a aquesta línia contractada amb Adamo Telecom.

En cas de que això no funcioni, serà necesari posar-se en contacte amb el departament d’Atenció al Client d’Adamo Telecom Iberia (902.789.890) immediatament.

Pas 1: Desconnectant línia provisional

En aquest pas haurem de desconnectar el telèfon del port del terminal de fibra d’Adamo Telecom Iberia que connectem en el pas previ. És necessari que recordem la posició en la que es troba connectat el terminal telefònic. Per defecte, i en general, sempre es troba al terminal A o 1, segons el model.

Pas 2: Connexió a la xarxa interior domèstica

Ara, haurem d’insertar un cable amb terminals RJ11 (cable telefònic corrent) entre el Terminal d’Adamo concretament port 1 (Veure pas 1) i la roseta de paret més propera a aquest.

Latiguillo RJ11

Pas 3: Més d’un telèfon per toma (Opcional)

En cas de que vulguis connectar més d’un telèfon a la toma del pont (pas 2), pots fer servir un duplicador (com s’observa a la figura), aquest haurà d’estar endollat a la roseta desitjada permetent ara interconnectar el terminal d’Adamo (com s’indica al pas 2).

Splitter RJ11

D’aquesta manera, a la mateixa roseta podrem instal·lar tant el nostre telèfon com el nostre terminal (que és el què ens dóna el servei de telèfon a casa).

Pas 4: Desconnectant de l’exterior amb PTR (Imprescindible)

Pujarem la pestanya tal i com es  pot  veure a la imatge. Això el que fa es aïllar la nostra casa de l’exterior, evitant que les interferències de l’antiga central telefònica insertin soroll a la nostra casa.

Imagen PTR

Pas 5: No tinc PTR a casa… (Només si no s’ha pogut realitzar el pas 4)

En cas de no tenir PTR a casa, no passa absolutament res. Simplement necessitarem un tornavís (generalment pla) i unes tisores.

Primer haurem de detectar a on es troba la nostra caixa PAU (Punt d’Accès a l’Usuari). La PAU acostuma a ser un caixetí que es troba a l’entrada de la nuestra casa (rebedor) o al replà en el que es troba el notre pis. Un cop detectada la caixa, i oberta amb el nostre tornavís, procedirem a realitzar un tall de la línia exterior tal i com s’aprecia a la imatge (punt on es troba la tisora).

Puente

Hi ha que anar amb molt de compte quan s’estigui realitzant aquest punt, i estar molt segur de què l’element a tallar el cable de telefonia i no cables de baixa tensió o altres. Si la PAU es troba al replà, serà convenient assegurar-se de què no es tracta de la línia de cap veí.

Pas 6: Provant la telefonia

Connectar els telèfons a les diverses rosetes de la casa i intentar realitzar trucades a l’exterior, comprovant que aquestes funcionen correctament. En cas de fallida aconsellem tornar a Pas 0 assegurant-nos de què tenim servei de telefonia a casa i seguir amb els següents fins a aquest mateix pas.

Si tens dubte sobre el funcionament de cap telèfon de casa, es poden realitzar proves connectant-lo directament a la terminal per a descartar averies a la xarxa interna de la teva llar.

Com ho faig per rebre servei de Telèfon?

Per a rebre servei telefònic, has de connectar el teu equip de telèfon al terminal d’Adamo al port (RJ11) 1 o port A proveït per a això:

 router-whole 

Connecta el teu telèfon al port 1 del teu equip, com s’observa a la imatge anterior.

Un cop estigui connectat podràs rebre i emetre trucades.

Si necessites connectar més d’un equip, consulta el manual Pas a Pas per a fer el pont de telefonia

 

 

6. Ajuda Centraleta Cloud

Manual telèfons Grandstream

Al següent enllaç pot descarregar el manual per a la configuració dels telèfons Grandstream

Manual Telèfons GRANDSTREAM GXP

 

 

Manuals Centraleta Cloud

Manul Complet
En aquesta secció pot accedir als diferents manuals d’ajuda de la Centraleta Cloud.

Per a accedir a la seva Centraleta Cloud necessita un usuari i un password proporcionat pel departament tècnic en el moment de la posada en marxa del servei.

A continuació pot accedir al següent enllaç

cloudpbx.adamo.es

A continuació tenen alguns manuals per a configurar les diferents opcions:

Configuració Extensió

Configuració Funcions Avançades

Manual Bloqueig Trucades

Manual Enregistraments

 

 

Manuals telèfons Cisco

Al següent enllaç pot descarregar el manual per a la configuració dels telèfons Cisco

Manual telèfons Cisco

 

 

7. Ajuda mòbil

Adamo Mòbil

Si necessites ajuda per a la configuració de l’APN / Internet mòbil fes click aquí.

Si tens dubtes sobre els teus serveis contractats, l’activació del servei o altres preguntes, si-us-plau truca al nostre servei d’atenció al client o envia un correu electrònic a: info@adamo.es

8. Ajuda serveis corporatius

Communities servei IP Transit BGP
Communities per a alterar el routing per part de clients de IP Transit
No-export to IX

Permet no exportar els seus prefixes en els diferents IX

Rang 35699:1400-1449 

 

    Valor Community  
NO-EXPORT-IX-ALL   35699:1400 No s’anuncien els prefixos per part del cliente en TOTS els punts neutres
NO-EXPORT-IX-ESPANIX   35699:1401 No s’anuncien els prefixos per part del client a ESPANIX
NO-EXPORT-IX-CATNIX    35699:1402 No s’anuncien els prefixos per part del client a CATNIX
NO-EXPORT-IX-AMSIX   35699:1403 No s’anuncien els prefixos per part del client a AMSIX
NO-EXPORT-IX-EQUINIX-FRANCE   35699:1404 No s’anuncien els prefixos per part del client a EQUINIX FRANCIA
NO-EXPORT-IX-DE-CIX-ESP   35699:1405 No s’anuncien els prefixos per part del client a DE-CIX-ESP

 

No-export to Provideers

Permite no exportar de sus prefijos a proveedores determinados.

      Valor Community  
TRANSIT-NO-EXPORT-ALL     35699:1450 No s’anuncien els prefixos per part del client a TOTS els trànsitos (TIER 1)
TRANSIT-NO-EXPORT-NTT     35699:1460 No s’anuncien els prefixos per part del client a NTT
TRANSIT-NO-EXPORT-COGENT     35699:1470 No s’anuncien els prefixos per part del client a COGENT

 

AS-Prepend to Provideers

Permet fer as-prepend (fins a un màxim de 3) dels seus prefixos a proveïdors determinats, o fins a tots:

TOTS ELS TRÀNSITS

    Valor Community   Número de Prepends
TRANSIT-PREPEND-1-ALL   35699:1451   1
TRANSIT-PREPEND-2-ALL   35699:1452   2
TRANSIT-PREPEND-3-ALL   35699:1453   3

 

NTT

    Valor Community   Número de Prepends
TRANSIT-PREPEND-1-NTT   35699:1461   1
TRANSIT-PREPEND-2-NTT   35699:1462   2
TRANSIT-PREPEND-3-NTT    35699:1463   3

cogent

    Valor Community   Número de Prepends
TRANSIT-PREPEND-1-COGENT   35699:1471   1
TRANSIT-PREPEND-2-COGENT   35699:1472   2
TRANSIT-PREPEND-3-COGENT   35699:1433   3

 

Black-hole

BLACKHOLE-ADAMO 35699:666

Servidors DNS Adamo Telecom

Servidors DNS Adamo Telecom

ADAMO TELECOM vol anunciar la seva infraestructura de DNS Anycast.

Anycast és una forma de direccionament en la que la informació és enrutada al punt més proper al client des del punt de vista de la topologia de xarxa.

AVANTATGES DEL DNS ANYCAST:

Alta disponibilitat
Servidors en diferents punts geogràfics, afegint un balanceig global al seu servei de resolució DNS. Les peticions són redirigides als servidors disponibles automàticament.

Alt rendiment
Les peticions de nom per part dels clients​, arriben ​al DNS ​geogràfic ​més proper, amb lo que ​la latència disminueix, i per tant la velocitat de resposta augmenta.

Seguretat
Resistència contra atacs DDoS

Aquest passarà a ser el notres DNS principal:

DNS Anycast: 91.126.225.225

Recomanem que utilitzin aquest DNS com a principal ja que és l’òptim per a utilitzar a la nostra xarxa. Si actualment fan servir altres servidors DNS de ADAMO TELECOM, els aconsellem encaridament que canviïn a aquesta nova solució. Poden configurar un altre servidor no relacionat amb ADAMO TELECOM (OpenDNS, Google,…) per a així aconseguir una molt alta disponibilitat utilizant-ho com a suport.

Exemple de funcionament habitual:
91.126.225.225
IP DNS

dnsanycast-1

Alta disponiblitat davant errades:
91.126.225.225
IP DNS

dnsanycast-2

 

 

Suport tècnic

Manuals i Guies d'ajuda

Al següent enllaç pots trobar els manuals i les guies d’ajuda. De totes maneres, sempre pots contactar amb nosaltres i estarem encantats d’ajudar-te.
Manuals i guies d’ajuda