Suport

Si no trobes resposta als teus dubtes pots contactar amb el nostre servei de suport i atenció al client mitjançant el número 900 828 800.

1. Alta i Facturació

1.1 Quant tarda el tràmit de la portabilitat?

En principi, el procés complet dura unes 48 hores des de la petició, sempre que les dades facilitades siguin correctes. Adamo t’ho notificará enviant-te un SMS. Sempre aconsellem que, després de tenir servei d’Internet i telefonia amb nosaltres, contactis amb el teu antic operador per comprovar que tot està donat de baixa correctament.

1.2 Com factureu?

La primera setmana de cada mes et cobrarem la factura del total del mes en curs. Pots consultar les teves factures entrant a l’apartat “Mi Adamo” de la pàgina web amb el teu usuari i contrasenya.

1.3 Com puc consultar les meves factures?

A l’apartat “Mi Adamo” de la pàgina web pots consultar totes les teves factures. Per accedir-hi només necessitaràs el teu número de client i la teva contrasenya, que vas rebre via SMS en contractar els nostres serveis.

1.4 No puc accedir a l’àrea personal perquè no recordo les meves dades. Què he de fer?

Truca’ns gratis al 900 828 800 o envia’ns un e-mail a info@adamo.es i t’indicarem com procedir.

2. Internet

2.1 Com comprovo la velocitat de la meva connexió?

Pots fer un test de velocitat a www.speedtest.net. Recomanem que facis el test connectant l’ordinador per cable de xarxa, ja que és la tecnologia que permet la velocitat més alta.

2.2 Com identifico la meva xarxa Wifi?

Trobaràs el nom de la teva xarxa a la cara superior o inferior de l’equip router-ONT d’Adamo.

2.3 Quina és la contrasenya de la meva xarxa Wifi?

Trobaràs la contrasenya de la teva xarxa al teu equip router-ONT d’Adamo, en una etiqueta amb un codi QR.

Per canviar-la, consulta el manual de l’equip.

2.4 Quines precaucions de seguretat hauria de prendre?

Adamo utilitza per defecte l’estàndard d’encriptació “MixedWPA/WPA2 + AES”, que és l’estàndard d’encriptació per a xarxes Wi-Fi més segur actualment.

Recomanem als nostres clients prendre una precaució de seguretat bàsica: canviar la contrasenya. Escriu una contrasenya com més llarga millor.

Una nova contrasenya serà no només més segura sinó també més fàcil de memoritzar.

2.5 Quina és la millor ubicació per al router?

Intenta, sempre que puguis, apropar el router a la zona des d’on et connectis més sovint.
Si et connectes per Wifi des de tota la casa, posa el router a un lloc cèntric, més o menys alt (com un prestatge) i que no tingui elements que redueixin la cobertura (prestatges metàl·lics, parets, columnes, etc).

Es recomana allunyar el router de telèfons sense fils, aparells microones (sí, el de la cuina!) i altres aparells sense fils per Bluetooth (com dispositius d’àudio i vídeo) que puguin causar interferències.

2.6 Quina és la millor ubicació per al router a cases de vàries plantes?

Si es tracta d’una llar de dues plantes, es recomana instal·lar el router al sostre de la planta inferior o a prop del terra de la planta superior (depenent de la planta a la que es vulgui garantir una millor senyal). La seva col·locació és millor, òbviament, a la planta des d’on més es vulgui utilitzar.

A cases de tres o més plantes, la planta del mig és sempre la millor solució, i el forat de l’escala és una excel·lent opció per evitar perdre cobertura.

2.7 Internet em va lent, com ho soluciono?

Abans de res, fes un test de velocitat per verificar que el problema és teu i no del servidor que et serveix la web.

Si detectes una velocitat reduïda, comprova que al fer el test no tinguis oberts molts programes o aplicacions (finestres, pestanyes del navegador) o més d’un dispositiu connectat (ordinadors, mòbils, tablets), perquè en aquest cas el test no mostraria la velocitat real. Tingues en compte també que si el teu ordinador és vell pot ser que no suporti tot l’ample de banda, i per això sembli que en reps menys.

2.8 Ajuda amb consoles i redirecció de ports

Recomanem que sempre connectis la consola per cable ethernet per gaudir de la màxima velocitat.

Per a l’òptima utilització de la consola és necessari obrir alguns ports, indicats pel propi fabricant.

També pots connectar la consola al port ethernet 4, que està en mode bridge (monoport), i tindrà connexió directa a Internet sense funcions de NAT. L’ONT funcionarà només de “pont” entre la consola i Internet.

Pots consultar la llista de ports als següents enllaços (en castellà):

Nota: pot ser que per segons quins jocs sigui necessari redirigir ports addicionals.

Si has d’assignar una IP fixa de rang intern a la teva consola et recomanem els següents tutorials externs:

Per redirigir ports als equips d’Adamo Telecom, segueix el manual de cada un dels dispositius (podràs trobar-los en aquest mateix espai d’ajuda) o la pròpia ajuda del dispositiu.

2.9 Router-ONT: Manual configuració

Manuals per realizar canvis de configuració en els Router-ONT:

2.10 Com configuro el Chromecast?

Fes click aquí i segueix els passos de la guia.

3. Telefonia Fixa

3.1. Com ho faig per rebre servei de Telèfon?

Per rebre servei telefònic has de connectar el teu equip de telèfon al terminal d’Adamo en el port 1 o port A proveït per a això.

Un cop estigui connectat podràs emetre i rebre trucades.

Si necessites connectar més d’un equip, consulta el manual Pas a Pas per fer el pont de telefonia.

3.2. Com ho faig per fer servir les preses de telefonia de casa meva?

Si necessites connectar més d’un aparell, segueix el següent manual: Pas a Pas per fer el pont de telefonia.

4. Telefonia Mòbil

4.1 Com configuro les dades mòbils?

Per utilitzar Internet al teu mòbil has de configurar la connexió APN (Access Point Network) al teu telèfon. La informació de la APN és la següent:

  • Nom: adamo
  • APN: internetmas

Si necessites ajuda per a la configuració, fes clic aquí.

4.2 Com activo/desactivo la bústia de veu?

La bústia de veu està activada per defecte. Si vols desactivar-la o personalitzar-ne les funcions marca 242 i segueix les instruccions de la màquina.

4.3 Què he de fer si perdo o em roben el mòbil?

Si perds o et roben el mòbil truca’ns immediatament al 900 828 800 per desactivar la línia ben aviat. A la mateixa trucada podràs sol·licitar l’enviament o recollida a botiga d’un duplicat de la targeta SIM.

A més a més, et recomanem aquest article on s’explica com intentar recuperar el mòbil.

4.4 Com puc demanar un duplicat de la meva targeta SIM?

Truca’ns al 900 828 800 o envia’ns la teva sol·licitud per e-mail a cliente@adamo.es indicant les teves dades identificatives.

4.5 Puc establir un límit de consum en trucades?

Sí. En cas de necessitar un límit de consum has de contactar-nos i sol·licitar-ho.

4.6 Roaming

El Roaming està desactivat per defecte. Si desitges activar-lo, contacta’ns via e-mail a info@adamo.es. El canvi tarda alguns dies a fer-se efectiu.

Consulta les nostres tarifes internacionals aquí.

Consell d’Adamo: vés amb compte amb el Roaming fora d’Europa, pot resultar notablement costós (tant amb Adamo com amb els altres operadors). També recomanem anar amb compte amb l’ús de dades Roaming: aconsellem desactivar les dades i aprofitar els punts Wifi a destí.

5. Telefonia Cloud

5.1. Centraleta Cloud:

6. Serveis IP Transit

6.1. Communities servei IP Transit BGP

Communities para alterar el routing por parte de clientes de IP Transit:

No-export to IX

Permite no exportar sus prefijos en los diferentes IX

Rango 35699:1400-1449

    Valor Community  
NO-EXPORT-IX-ALL   35699:1400 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en TODOS los puntos neutros
NO-EXPORT-IX-ESPANIX   35699:1401 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en ESPANIX
NO-EXPORT-IX-CATNIX   35699:1402 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en CATNIX
NO-EXPORT-IX-AMSIX   35699:1403 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en AMSIX
NO-EXPORT-IX-EQUINIX-FRANCE   35699:1404 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en EQUINIX FRANCIA
NO-EXPORT-IX-DE-CIX-ESP   35699:1405 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en DE-CIX-ESP

 

AS-Prepend to IX

Permite hacer as-prepend (hasta un máximo de 3) de sus prefijos hacia todos los IX-points.

    Valor Community   Número de Prepends
IX-PREPEND-1-ALL   35699:1410   1
IX-PREPEND-2-ALL   35699:1420   2
IX-PREPEND-3-ALL   35699:1430   3

 

No-export to Provideers

Permite no exportar de sus prefijos a proveedores determinados.

      Valor Community  
TRANSIT-NO-EXPORT-ALL     35699:1450 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en TODOS los tránsitos (TIER 1)
TRANSIT-NO-EXPORT-NTT     35699:1460 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en NTT
TRANSIT-NO-EXPORT-COGENT     35699:1470 No se anuncian los prefijos por parte del cliente en COGENT

 

AS-Prepend to Provideers

Permite hacer as-prepend (hasta un máximo de 3) de sus prefijos a proveedores determinados, o hacia todos:

TODOS LOS TRÁNSITOS

    Valor Community   Número de Prepends
TRANSIT-PREPEND-1-ALL   35699:1451   1
TRANSIT-PREPEND-2-ALL   35699:1452   2
TRANSIT-PREPEND-3-ALL   35699:1453   3

 

NTT

    Valor Community   Número de Prepends
TRANSIT-PREPEND-1-NTT   35699:1461   1
TRANSIT-PREPEND-2-NTT   35699:1462   2
TRANSIT-PREPEND-3-NTT   35699:1463   3

cogent

    Valor Community   Número de Prepends
TRANSIT-PREPEND-1-COGENT   35699:1471   1
TRANSIT-PREPEND-2-COGENT   35699:1472   2
TRANSIT-PREPEND-3-COGENT   35699:1433   3

 

Black-hole

BLACKHOLE-ADAMO 35699:666

Servidores DNS Adamo Telecom

ADAMO TELECOM quiere anunciar su nueva infraestructura de DNS Anycast.

Anycast es una forma de direccionamiento en la que la información es enrutada al punto más cercano al cliente desde el punto de vista de la topología de red.

VENTAJAS DEL DNS ANYCAST:

Alta disponibilidad
Servidores en diferentes puntos geográficos, añadiendo un balanceo global a su servicio de resolución DNS. Las peticiones son redirigidas a los servidores disponibles automáticamente.

Alto rendimiento
Las peticiones de nombre por parte de los clientes​, ​llegan ​al DNS ​geográfico ​más cercano, ​con lo que ​la latencia disminuye, y por tanto la velocidad de respuesta aumenta.

Seguridad
Resistencia contra ataques DDoS

Éste pasará a ser nuestro DNS principal: DNS Anycast: 91.126.225.225

Recomendamos que usen este DNS como principal ya que es el óptimo para utilizar en nuestra red. Si actualmente utilizan otro servidores DNS de ADAMO TELECOM, les aconsejamos encarecidamente que cambien a esta nueva solución. Pueden configurar otro servidor no relacionado con ADAMO TELECOM (OpenDNS, Google,…) para así conseguir una altísima disponibilidad utilizándolo a modo de respaldo.

Ejemplo de funcionamiento habitual:
91.126.225.225
IP DNS

dnsanycast-1

Alta disponiblidad ante fallos:
91.126.225.225
IP DNS

dnsanycast-2